Mon-gradering och middag hos mamma

Idag (lördag) hade Ida och Daniel deras Ju-jutsu avslutning, alltså gradering..den började på en så underbar tid som kl 9!!!
Eftersom jag inte fått tummen ur för att försöka skaffa körkort så fanns hela 2 alternativ att välja på att ta sig till dojon, 1- Buss, 2- cykel..
Eftersom bussarna inte passade alls så fick det bli alternativ 2.
Vi började cykla hemifrån vid kl 8.

Ida klagade på ont i huvudet, vilket hon ibland gör när hon är trött och inte riktigt "pallar" med...så jag sa: men kom igen nu, det är ju sista gången på ju-jutsun denna terminen, det fixar du! Lite käckt sådär..för att peppa lite..

Väl där hade hon ff ont i huvudet, men både Ida och Daniel fixade mon-graderingen kanon bra!
Så duktiga och koncentrerade barn!
Verkligen roligt att se hur mkt dom lärt sig på en termin till.

Ida fick en alvedon efter uppvisningen, vi skulle till min mamma och äta, med uppförs backe nästan hela vägen då hon bor uppe på ett BERG!!!  Nu tänker ni säkert, ahaa..precis som Bamses farmor med honungsburk i ena näven och köttbullar i andra..njaae..hon hade varken köttbullar eller dunderhonung..men däremot middag av annat slag..sen kom min käre bror skalman oxå..men det är en annan historia..nä..tror jag är trött..FÖR trött för att blogga..

Japp..vi cyklade hem igen..sen tempade jag min lilla dotter..så hade hon feber stackarn, fick världens sämsta samvete..vi som cyklat över hela stan..och hon som tränat ju-jutsu med sprängande huvudvärk, stackars stackars..
Men nu ligger dom i soffan, mina sötisar och mumsar på en massa lördagsgodis..så SÅ sjuk är hon inte iaf :)
Bild på Ju-jutsubarnen, taget med min sunkiga mobil kommer här:   image5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0