Höstlov!

Japp barnen har höstlov, så det är fullt hålligång här hemma!

Tycker jag gör inget annat än står och lagar mat och diskar nu men vi har försökt att hitta på lite roligheter också.
 
Vi har bl a varit på muséet och gjort pumpaliknande varelser av sockerbetor, det var kul och annorlunda :) Alla 3 uppskattade detta, William gjorde halsband av mackaroner och en blå gris av en potatis och mackaroner, inget fel på fantasin alltså!
Sen har vi varit på bibloteket och lånat böcker och filmer, det behövs lite "inneaktiviteter" i detta höstrusk men det finns en anledning till att vi försökt hålla oss lite stillsamma denna veckan.
 
Daniel opererades nämligen i tisdags, i munnen. Han hade en extra tand som satt inne i gommen på nåt lustigt vis, och den har nu tagits bort. Så han har 5 stygn i munnen och beordrad att ta det lugnt några dagar.
Passar bra till Halloween nu, han har skrämt sina kompisar med dessa blå trådar i munnen..usch säger jag bara..

Just nu håller jag på att förbereda äcligt ruskig halloween mat till barnen, den kommer att bestå av potatismos med grön karamellfärg ( Häxspya) , prinskorv ( avhuggna fingrar) kommer att dekorera fingrarna med ett mandelspån så det ser ut som en nagel..sen såklart en massa bloding ketchup över detta! Håller på att göra Jelly också, med en del smått och gott i, geléråttor och annat mumsigt..tror nog att barnen kommer att uppskatta detta!

Jag däremot kommer att äta nåt annat göttigt, det lovar jag!

I lördags var jag i Ullared, det var kul men guuuud vad mycket folk, men hann i allafall fynda en hel del, lite julklappar till barnen och en massa kläder till dom, ååh vad roligt det är:) och vilka priser!

Näpp nu ska jag iväg till blomsterlandet och köpa nåt fint till Steve's grav också..blir så fint på kyrkogården med alla tända ljus imorgon (lördag) är verkligen så vackert, barnen brukar vilja vara med och tända ljus, både på graven och i minneslunden för alla släktingar som gått bort.

Imorgon kväll är jag antagligen barnledig, min kära mamma ska passa barnen, kanske blir det utgång då :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0