Aaaah..så trött jag ääääär!

Ja, nu är min ork slut! Började dagen med att tömma ut evakueringslägenheten, städa, diska om det som barnen diskat. Sen hem och börja med kursen i MA..alltså det är inte mitt favvoämne, finns det nåt tråkigare?
Men måste ju iaf göra det, barnen behöver ju kanske hjälp av mamma med läxorna, kan ju va bra att veta hur man kan hjälpa då.

Sen var jag iväg och träffade Will's ev nya stödfamilj. Dom verkade trevliga, vi ska ses på tordag tillsammans med William. Will är så glad, han säger att; dom är min alldeles egna stödfamilj!
Hoppas verkligen att det blir bra. Egentligen så har jag ju inte känt att Will behöver komma iväg för att JAG ska få avlastning, mer att det vore bra för honom att komma iväg där det dessutom finns en "pappa" i familjen. SÅ roligt att han är positiv till det iallafall. Blir ju bra när bebisen kommer, då får han åka iväg ibland till 2 vuxna som har all tid och uppmärksamhet bara för honom. Will är ju annars familjens gullegris och minsting, så det blir en stor omställning för honom med en liten här hemma. Jag hade ju liksom ställt in mig på att han var min sista plutt.
Så det kändes iallafall.

Iallafall, efter mötet med stödfamiljen så handlade jag och tog bussen hem. Skulle sätta in matvarorna i kylen men insåg att det va för mycket skräp i kylen så började rensa den, slutade med att jag skurade ur hela kylen. Skönt att det är gjort..bara det att alla kläder,täcken, kuddar m.m som vi haft under 9 v i lägenheten, står i hallen och väntar på att jag ska lägga allt på plats. Men undrar var allt fick plats innan?

Vad gör man med allt skräp, kanske bara skulle ställa ut allt på balkongen och dra ner persiennerna?

Nä nu sitter en supertrött Will i hallen och gråter för han vill åka inlines. Jag ska stoppa honom i badet och snuggla lite med honom innan sängdags. Solen skiner ju, så barnen har varit ute och lekt sen dom kom hem från skola/dagis. Tar på krafterna för en liten 5-åring. Undrar vem som somnar först, Will eller mamma!

Kommentarer
Postat av: mamma

Saknar dig så här i Alanya. Solen skiner men önskar att ni var här. Vid varje lekplats tänker jag, där hade barnen haft kul! Hoppas på en snabb pollensäsong så vi kan sitta ute och grilla i sommar. Kramar mamma

2010-04-13 @ 19:29:44
Postat av: Anna

Saknar dig en massa hela tiden! Jo, önskar oxå att vi var där, förhoppningsvis så dyker vi upp rätt som det är..bara skolan börjar närma sig sitt slut..får grilla i Alanya istället, går ju det oxå! Fast tråkigt nog jobbar ju grillmästaren hela tiden :( Men vi får ta det efter 22.00, eller så klarar vi oss själva ;)Kram goa mamma

2010-04-20 @ 10:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0