En del som hänt på senaste..

Nu är vi äntligen hemma efter en nästan 9 veckor lång vistelse i en sk evakueringslägenhet. Vi har bott i en 1,5 r ok på Torpa, gick bra i början men sen kändes det mer och mer kaotiskt. Bussar varje dag till skola/dagis med barnen, både dit och hem. Tog på krafterna på både barnen och mig. Nu är vi iallafall äntligen hemma, i vår fina lägenhet. Vi trivs som aldrig förr ;)

Jag har försökt plugga på distans efter Turkiet vistelsen i februari. Det har gått ganska så bra och skönt att beta av ett ämne i taget. Turkiet ja, var underbart att få va med min älskling igen trots att det inte blev riktigt som jag tänkt mig.

Jag mådde ju skit innan jag åkte, trött och dan, trodde jag höll på att bli riktigt sjuk men så var inte fallet.
Bara nån dag innan jag åkte bestämde jag mig för att göra ett grav-test..trots att vi använt skydd under Osmans vistelse i Sverige ..så blev testet illblått!

Jaha..världens chock fick jag..blev först glad åt Osmans reaktioner, han blev jättelycklig..men förrvirrad. Men sen kände jag bara..hur ska detta funka, hur ska vi få ihop allt..är ju tillräckligt mycket ändå. Tänkte på barnen,man gör allt för att hinna med dom 3 jag har. I Turkiet va jag inte jätterolig att umgås med, sov, sov, mådde illa och sov lite till. Osman gjorde allt för att försöka få mig glad och må lite bättre, vi promenerade vid havet, vi tom badade fast han höll på att frysa ihjäl ;)

Efter jag kom hem blev jag sjuk, det gjorde ju inte situationen smidigare, men som tur är mår jag SÅ mkt bättre nu, börjar vänja mig vid tanken att Osman kommer hit när han kan, efter turist säsongen i Alanya. Att vi ska ha bebbe..så overkligt..men ändå känner jag den sprattla därinne :D
Det blir väl i oktober eller november hoppas jag. Liten kommer att dyka upp i september. Planerna är att vi åker till Turkiet i sommar eller så fort vi kan och stannar så länge jag kan, är ju regler ang försäkringar osv när man är gravid, så måste vara hemma 8 v innan BF.

Så om jag inte har varit speciellt social under denna period..så har ni förklaringen här. Jag har helt enkelt inte pallat med nån kontakt, inte orkat förklara osv.

Nu är iaf våren här, och vi ska ut och cykla!

Förresten, får ju inte glömma, världens goaste William har ju fyllt 5 år också! Min stora pojk! Han fick en så cool alldeles ny cykel m.m.

Mamma, om du läser, saknar dig massor, tack för att du finns! Njut i värmen för oss oxå och pussa Osman från mig ;)
 
Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Nelspäls

:) Grattis får man väl säga, det kommer nog lösa sig till det bästa!

Kram/Mia

2010-04-15 @ 13:22:39
URL: http://grancanariamaria.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej Mia, Jo, är säker på att det kommer att lösa sig, så nu är vi bara glada! :) Kram

2010-04-20 @ 10:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0