Mina älskade små sjuklingar :(

Ja, nu har Ida varit sjuk i ca 1,5 vecka. Ont i magen och hemsk astma och hosta. Varför vill det aldrig gå över?
Nu hostar hon som en tok trots 2 täta inhalationer. Hjälper det inte snart så åker jag väl in med henne..också..

För idag har Daniel varit på VC med min bror och will och mig. Daniel har hög feber, ont i hals och öron. Sovit såå dåligt inatt, nu ligger han och sussar på soffan. Daniel hade enl läkaren ett virus (surprise) och början till öroninflammation. En stund senare hade jag tid för Will på Lejonungen eftersom VC-tiderna va slut. Därför var bror min med och kunde vara med Daniel så Will och jag kunde vara i stan i tid. Will vaknade med jätteont i örat och kinden i morse. Hos den underbara doktorn så hittade dom en kraftig öroninflammation på ena örat, Will bara grät för det gjorde så ont..vilket han nästan aldrig gör. Han fick en ipren av doktorn och recept på antibiotika ifall trumhinnan skulle spricka eller att han fick väldigt hög feber. Kommer ut från läkaren och börjar gå mot bussen. Då kräks han upp tabletten, tog en taxi hem istället.Sen har han sovit i 3 timmar.
Studierna kan jag inte ens tänka på, fasen, jag som verkligen vill bli färdig med detta. Ja, får försöka plugga matte i helgen, sen höra av mig till vägledningscentrum på måndag och gå ner på 50% ett tag tror jag. Är helt omöjligt att ta hand om mina änglar samtidigt med plugg, har ju ingen ork kvar.

Nä nu ska jag inte klaga mer för den 2/6 åker vi till min älskling..yeeeeeey!!! Vi kommer inte hem förren i slutet av Juli, så nästan 2 månader blir det. Betalt och klart! Så gött..så det får vi drömma om mitt under all sjukdom.

Igår var jag på ultraljud, så underbart att se den sprattliga lilla krabaten där inne. Den hade växt precis som den skulle och allt såg så bra ut. Bebben ville dock inte vara stilla för att bli fotad utan låg som en liten boll för att gömma sig. När vi skulle kolla på ansiktet så hade den hela handen för, så allt vi såg va små fingrar :)
BF är 27/9.

Blir lugn valborg här iallafall..möjligtvis slår vi på stort med lite glass och kanske chips som mys :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas ni får må bra nu, ser fram emot att ni kommer, kramar i massor

2010-05-03 @ 20:33:27
Postat av: anna

Men, tänkte ju på dig oxå..fasen skrev ju inte att vi äntligen får träffa mamma/mormor..håller ju på att bli helt fördärvad av saknad!!! Men om 28 dagar..så kommer vi, får vi mysa i 2 veckor innan du åker hem. Stranden here we come :) Puss o kram

2010-05-05 @ 08:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0